E-Ticaret Çevirisi

e-ticaret çevirisi

E-ticaret çevirisi, elektronik ticaret olarak bilinen e-ticaret hizmeti, özellikle son yıllarda kitleler arasında oldukça yaygınlaşmıştır. Bu durumun birçok açıklaması vardır. Öncelikle e-ticaret siteleri sayesinde bir ürünü ya da hizmeti satın almak isteyen kişiler, tek tuşla işlemlerini tamamlayabilmektedir. Herhangi bir efor sarf etmeden ve rahatça yapılan bu alışveriş döngüsü ise müşterilerin ilgisini çekmiştir. Mağazaya giden müşteriye nispeten hem daha az enerji hem de daha az zaman harcayan e-ticaret kullanıcısı, beğenmediği ya da memnun kalmadığı ürünü de aynı konfor içinde iade edebilmektedir. Bu alışveriş yönteminin gelişmesi ise e ticaret çevirisi hizmetlerinin artmasına imkan sağlamıştır. E-ticaret ve çevirisi hakkında detaylar…

e ticaret nedir

E-Ticaret Nedir?

İnternet aracılığıyla ürün ve hizmetlerin alım satımını, para transferini ve satış stratejilerini geliştiren e-ticaret, işyerlerinin sıkça tercih ettiği bir pazarlama yöntemidir. Bu pazarlama yönteminin birçok türü vardır. Örneğin e-ticaret yöntemlerini kullanan şirket firma- müşteri ya da firma- firma arası ticari işlemler gerçekleştiriyor olabilir. Firmadan müşteriye gerçekleştirilen e-ticaret uygulamalarına örnek verirsek bir ürünü üreten ve pazarlayan firmaların dışarıda birey olarak alışveriş yapan kişilere hitap etmesidir. Anlaşmalar üzerinden karşılıklı yükümlülükler belirtilerek ürün satıcıdan alıcıya geçer. Şirketler arası e-ticarette ise iki şirket arasında bir hizmet ya da ürün alışverişi vardır. Örneğin bir içerik pazarlama şirketi bir giyim mağazasının web sitesini geliştiriyordur.

E-Ticaret Nasıl Yapılır?

E-ticaret, kullanıcıların ulaşabileceği bir internet ağı üzerinden yapılır. Genellikle online mağazalardan gerçekleştirilir. Müşteriler e-mağazaya girerek istedikleri ürünleri özelliklerine göre filtreleyebilir. Örneğin “mavi kışlık kazak” yazarak ya da bu özellikleri seçerek istedikleri özelliklere sahip ürünleri gözden geçirebilirler. Ayrıca sıralama seçenekleri de son derece gelişmiştir. Müşteriler, tercih ettiği fiyat aralığını girebilir veya düşükten yükseğe gibi sıralama yöntemlerini seçebilir. Böylece daha kısa sürede aranılan ürün bulunur. Ürün seçildikten sonra internet üzerinden ödeme yöntemi seçilir ve ödeme bilgileri girilir. Ödemenin alınması ile ürün gönderim sürecine girer. Müşteriler, ürün durumlarını sipariş numaraları ile kolaylıkla kontrol edebilir. Ürün ulaştıktan sonra iade imkanları da vardır. Ayrıca ürün hakkındaki yorumlar web sitelerinin altına işlenerek diğer müşterilerin ürünler hakkında en doğru bilgilere ulaşması sağlanır. Tüm bunlar düşünüldüğünden e-ticaret, verimli ve geliştirmeye açık bir ticaret modelidir.

E-Ticaret Modelleri

E-ticaret oluşumunda sadece şirketlerden söz edilemez. Bireyler, kendi e-ticaret hacmini de oluşturabilir. Örneğin günümüzde birçok girişimci, kendi tasarımlarını önce Instagram ya da LinkedIn gibi sosyal oluşumlar ile tanıtmaktadır. Bunun yanı sıra bireysel satış yapacak kişiler; e-Bay, Fiver, Dolap gibi uygulamalara da yönelebilmektedir. Bu nedenle e-ticaretin bir diğer modeli, tüketiciden tüketiciyedir. Yukarıda üreticiden tüketiciye satışların nasıl gerçekleştiğinden bahsettik. Fakat bazen tüketiciler, e-ticaret sayesinde üreticilere kendi ürünlerini ve hizmetlerini de pazarlayabilmektedir. Bu durum göz önüne alındığında e-ticaretin 5 modelinden bahsedilebilir. Bu modeller;

  • Üreticiden tüketiciye,
  • Üreticiler arası,
  • Doğrudan tüketiciye,
  • Tüketiciden bir diğer tüketiciye ve
  • Tüketiciden üreticiyedir.

e-ticaret çevirisi nasıl yapılır

E-Ticaret Çevirisi Nasıl Yapılır?

Ticareti elektronik bir ortamdan yürüttüğünüzde uluslararası pazarlara girme şansınız daha yüksektir. Çünkü maliyetinizi bazı yerlerden kısarak daha farklı alanlara yönlendirebilirsiniz. E-ticaretin en önemli kaynakları, ürünlerin alım satımının gerçekleştirildiği web siteleridir. Bu web sitelerin yurt dışında geçerlilik kazanması ise farklı dil önerileri ile mümkündür. Bu nedenle yurt dışı pazarlarda aktif rol oynamak ve ihracat yapmak isteyen şirketler, e-ticaret çevirisine ihtiyaç duyar. E-ticaret çevirisi yaparken dikkat edilmesi gereken birçok husus vardır.

E-Ticaret Siteleri Çevirisi için Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bir sitenin ne kadar fazla dile çevirisi yapılırsa o kadar çok müşteriye ulaşma imkanı bulur. Bu nedenle özellikle büyük şirketler, e-ticaret sitelerinde birden fazla dilde çeviri talep etmektedir. Fakat site çevirisi yaparken dili yapaylaştırmamak ve markayı özenle tanıtmak gerekir. Bu nedenle birçok şirket, yerelleştirmeye başvurur. Yerelleştirme yapılırken hedef kitlenin kültürü göz önüne alınır ve hedef metinler adeta ana dilde yazılmış hissi verir. Hedef okuyucu mesajı kolaylıkla algılar ve sitede alışveriş yapması kolaylaşır. Çoğu zaman yaratıcı tercüme seçenekleri ön plana çıkmaktadır. Çünkü pazarlama söz konusu olduğunda yaratıcılık ve etkileyicilik her alana yayılabilmektedir. Çevirilerde de aynı durum geçerlidir.

Okeanos Tercüme Profesyonel E-ticaret Çevirisi Desteği

Site çevirisi yapılırken muhakkak uzmanlarla anlaşmak gerekir. Bunun nedeni sitenizin yerelleştirilmesi durumunda ancak yetkin çevirmenler ve yerelleştirme uzmanları konuya hakim olacaktır. Okeanos Tercüme Bürosu kadrosunda kaliteli yerelleştirme uzmanları ve donanımlı çevirmenler bulundurarak ekibin birlik içinde çalışmasını sağlar. Böylece e-ticaret çevirilerinde tutarlılık ve çeşitlilik sağlamaktadır. Yaratıcı tercüme seçeneklerinde de sadece profesyonellerle çalışan Okeanos, sitelerinizin daha fazla ziyaret edilmesi adına organik kelimelerle taçlandırılmış yaratıcı tercüme metinleri sunmaktadır.

Çeviri fiyatları için tıklayınız…

Siz de Okeanos Tercüme Bürosu usta tercüman ekibinden destek almak için www.okeanostercume.com.tr veya info@okeanostercume.com.tr adreslerinden ya da 0212 221 45 21 veya 0553 910 31 32 numaralı MOBİL / WHATSAPP / TELEGRAM hattımız aracılığıyla bizlere ulaşabilirsiniz.

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir